Jezelf presenteren
Als je een eigen praktijk hebt ben je professioneel zorgaanbieder. Dat lijkt vanzelf te spreken, maar veel psychologen blijken moeite te hebben zich naar cliënten, collega’s en verwijzers als deskundige te presenteren. Titels blijven ongenoemd, onduidelijke beroepsbeschrijvingen komen voor, persoonlijke informatie staat op professionele websites.
Om als professional én als beroepsgroep goed bekend te staan is het onder andere belangrijk om duidelijk en eenduidig naar buiten te treden over je vak. En dat begint bij jezelf. Neem onderstaande gegevens dus op in je eigen communicatie.
E-mail-handtekening en papieren correspondentie
- Je naam en academische titel(s)
- Je BIG-beroep: gz-psycholoog, klinisch psycholoog en/of klinisch neuropsycholoog
- Je BIG-registratienummer
- Je AGB-code
Op je website en visitekaartje
- Je naam en academische titel(s)
- Je BIG-beroep: gz-psycholoog, klinisch psycholoog en/of klinisch neuropsycholoog
- Je BIG-registratienummer
- Je AGB-code
- Je verenigingsregistraties en/of specialismen
- Je Kamer van Koophandelnummer
- Je vestigingsadres
- Je contactgegevens
- Je lidmaatschap van het NIP. Let op: dit kan alleen in combinatie met je persoonsnaam:[naam] is lid van het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP)
- Indien je PSYCHOLOOG NIP®: vermelding van deze merknaam en het beeldmerk.
Word lid of log in
- Krijg exclusief toegang tot een schat aan informatie: van vakinhoudelijke webinars en evenementen tot aan kosteloos advies bij beroepsethische dilemma’s
- Onderscheid jezelf als professional met onze registraties en merknamen
- Je belangen worden behartigd in Den Haag en je draagt bij aan het bewaken van de kwaliteit van de beroepsuitoefening en de positie van de psychologen
- Ontvang Tijdschrift de Psycholoog