NIP

Home Lidmaatschap Voorwaarden lidmaatschap

Om lid te kunnen worden van het NIP, moet je aan een aantal voorwaarden voldoen.

Nationale beeldbank

Voorwaarden NIP-lidmaatschap

Je kunt lid worden van het NIP met een universitair master- of doctoraaldiploma Psychologie.

Je kunt ook lid worden van het NIP met een gelijkgesteld diploma:

  • master- of doctoraaldiploma Mental Health
  • master- of doctoraaldiploma Gezondheidswetenschappen (afstudeerrichting Geestelijke Gezondheidskunde)
  • master- of doctoraaldiploma Orthopedagogiek
  • Belgisch Licentiaat of masterdiploma Psychologie
  • buitenlands diploma dat een verklaring van de IDW heeft, waaruit blijkt dat je diploma gelijkwaardig is aan een Nederlands diploma.

Of als je bent ingeschreven in:

  • het BIG-register als GZ-psycholoog, Klinisch Psycholoog of Klinisch Neuropsycholoog (danwel toegelaten tot een opleidingstraject daartoe)
  • het European Register of Psychologists als Registered EuroPsy Psychologist.
Cookies op NIP
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.