NIP

Home Nieuwskamer Toelichting op de brede vakinhoudelijke richtlijn Dyslexie

Geschreven op:

Toelichting op de brede vakinhoudelijke richtlijn Dyslexie

De brede vakinhoudelijke richtlijn Dyslexie (BVRD) is eind 2021 verschenen. De werkgroep beheer van de richtlijn, georganiseerd door het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie, houdt signalen over het gebruik van de richtlijn bij en geeft een antwoord op veel gestelde vragen. Dit heeft geleid tot een eerste toelichting op de richtlijn.

 

In deze toelichting worden verschillende vragen behandeld, zoals: kan een kind met LVB een diagnose dyslexie krijgen? Wat is de validiteit en betrouwbaarheid veel gebruikte toetsinstrumenten?

Op de website www.richtlijnenjeugdhulp.nl vind je de toelichting onder ‘downloads’ bij de richtlijn Dyslexie. Of download de toelichting direct via deze link: Toelichting-BVRD.pdf (richtlijnenjeugdhulp.nl)

De richtlijn zelf vind je hier: Dyslexie – Richtlijnen jeugdhulp en jeugdbescherming.

Cookies op NIP
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.