NIP

Home Nieuwskamer Inventarisatie richtlijn autismespectrumstoornissen voor jeugdprofessionals

Geschreven op:

Inventarisatie richtlijn autismespectrumstoornissen voor jeugdprofessionals

Regelmatig ontvangen we vragen van professionals waarom er geen richtlijn voor autismespectrumstoornissen voor de jeugdhulp en jeugdbescherming is. Daarom is er een korte inventarisatie gedaan bij de professionals en leden van de beroepsverenigingen NVO, BPSW en NIP.

 

Uit de inventarisatie blijkt dat professionals in jeugdhulp en jeugdbescherming veel relevante informatie uit reeds bestaande richtlijnen autismespectrumstoornissen halen. Om deze reden is besloten op korte termijn geen richtlijn hierover specifiek voor jeugdhulp en jeugdbescherming te ontwikkelen.

Professionals die op zoek zijn naar een richtlijn over autisme of autismespectrumstoornissen kunnen gebruik maken van de zorgstandaard autisme, de JGZ-richtlijn Autismespectrumstoornissen of de richtlijn Autismespectrumstoornis bij kinderen/jeugd.

Cookies op NIP
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.