NIP

Home NIP webinars NIP-webinar: Persoonlijkheidsproblematiek en trauma

NIP-webinar: Persoonlijkheidsproblematiek en trauma

In dit webinar gaat Yvette Willemse in op de relatie tussen trauma en persoonlijkheid, diagnostiek en behandelmethodieken (EMDR en Schematherapie). Zij zal dit doen aan de hand van voorbeelden uit de klinische praktijk.

Trauma en persoonlijkheidsproblematiek zijn niet te scheiden. Aan de ontwikkeling van persoonlijkheidsproblematiek liggen traumatische ervaringen ten grondslag. Deze komen bijvoorbeeld tot uiting in PTSS klachten, disfunctionele copingstrategieën en een veelheid aan problemen in het dagelijks leven. Het kan ingewikkeld kan zijn om een behandellijn te bepalen en daar aan vast te houden.

 

Over de spreker

Yvette Willemse is in opleiding tot klinisch psycholoog bij Arkin. Zij is EMDR practitioner en heeft de afgelopen acht jaar gewerkt met trauma en persoonlijkheidsstoornissen.

 

Terugkijken

Presentatie

Download de presentatie van Yvette Willemse (pdf).

Cookies op NIP
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.