NIP

Home Nieuwskamer Zakkaartje Wzd is vernieuwd!

Geschreven op:

Zakkaartje Wzd is vernieuwd!

Het zakkaartje is een grafische weergave van het stappenplan. Dit zakkaartje is vernieuwd naar aanleiding van de bestuurlijke afspraken.

Wat is er dan veranderd?
Per 1 januari 2024 zijn er bestuurlijke afspraken gemaakt over het stappenplan Wzd. De afspraken houden o.a. in:

  • De termijn waarbinnen onvrijwillige zorg wordt verleend en op welke termijn het zorgplan wordt geevalueerd wordt in overleg vastgesteld (maar iig na 6 maanden).
  • Overleg over het zorgplan kan ook plaatsvinden op initiatief van de client of vertegenwoordiger, en niet alleen als de zorgverantwoordelijke daar aanleiding toe ziet.
  • Het zorgplan wordt na 3 maanden geevalueerd bij gebrek aan overeenstemming of indien geen termijn is opgenomen.

Zie ook ons eerdere nieuwsbericht over de bestuurlijke afspraken: Bestuurlijke afspraken Uitvoering Wet zorg en dwang van kracht – NIP (psynip.nl).

Zakkaartje downloaden

Je kunt het zakkaartje hieronder downloaden

Cookies op NIP
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.