NIP

Home Nieuwskamer Vier nieuwe informatiekaarten over het gebruik van vragenlijsten in de behandeling

Geschreven op:

Vier nieuwe informatiekaarten over het gebruik van vragenlijsten in de behandeling

Vragenlijsten kunnen worden ingezet als ondersteuning bij evalueren in de behandeling. De patiënt beantwoordt vragen over één of meerdere onderwerpen en de antwoorden worden vaak weergegeven in scores. Hoe interpreteer je deze scores en hoe bespreek je deze met je patiënt en naaste? Akwa GGZ heeft voor veelvoorkomende vragenlijsten een informatiekaart geschreven, met uitleg over de vragenlijst en tips en voorbeeldvragen voor het evaluatiegesprek.

Er zijn vier nieuwe informatiekaarten toegevoegd:
Voor diagnose specifieke klachten: LPFS-BF meet het persoonlijkheids-functioneren, korte pijninventarisatie (BPI) meet de mate van pijn en GRISS meet de meest voorkomende seksuele klachten.
Voor kwaliteit van leven & functioneren: ReQoL meet de kwaliteit van leven.

 

Cookies op NIP
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.