NIP

Home Nieuwskamer Toegankelijkheid van mentale gezondheidszorg verbeteren door samen te leren van data

Geschreven op:

Toegankelijkheid van mentale gezondheidszorg verbeteren door samen te leren van data

Lerende netwerken dragen bij aan continue verbetering van de kwaliteit van zorg. GGZ Netwerken is een programma van Akwa GGZ waarbij ondersteuning geboden wordt aan lerende netwerken in de ggz.

Acht ggz-instellingen vormen samen het lerend netwerk Toegankelijke mentale gezondheidszorg, met als doel de toegankelijkheid van de mentale gezondheidszorg te verbeteren. De deelnemers hebben het afgelopen jaar hun eigen initiatieven op dit gebied gedeeld en geleerd van onderlinge verschillen.

Er is grote variatie tussen de initiatieven in elk van de vier fasen: Initiatief tot gesprek, Verkenning hulpvraag, Matchingsproces met het aanbod en Passendheid van het aanbod. Met behulp van een datamodel wordt de komende periode in kaart gebracht wat de effecten zijn van deze variaties.

Cookies op NIP
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.