NIP

Home SEP Netwerkborrel ‘Geld maakt niet gelukkig, toch?’ & ALV

SEP Netwerkborrel ‘Geld maakt niet gelukkig, toch?’ & ALV

Welkom in de boeiende wereld van sociale & economische psychologie! In een tijdperk waarin gedrag een steeds grotere rol speelt in ons dagelijks leven, staan we als werkveld voor spannende uitdagingen en mogelijkheden. Wij als gepassioneerde psychologen binnen de sociale- en economische psychologie uitnodigen je graag uit voor een inspirerende en interactieve netwerkborrel.

Op 28 maart vindt onze volgende netwerkborrel plaats, met dit keer als thema: ‘Geld maakt niet gelukkig, toch?’ We duiken in de psychologie van financieel welzijn, waarbij we de rol van geld in ons streven naar geluk onder de loep nemen. Het thema wordt ingeleid met een presentatie van Ruth Dijkstra – sociaal psycholoog en manager van het Kenniscentrum Psychologie en Economisch Gedrag. (Lees meer)

Verwacht gesprekken over de relatie tussen geld en emotioneel welzijn, de psychologie achter financiële keuzes, en de balans tussen materiële rijkdom en innerlijk geluk.

Laat je inspireren door collega psychologen uit het S&E werkveld. Ontmoet gelijkgestemden en breid je netwerk uit! Na de presentaties en discussies is er alle ruimte om te netwerken en inspirerende contacten te leggen. Laat je enthousiasme de vrije loop en ontdek wat andere psychologen binnen ons werkveld te bieden hebben.

Praktische informatie

Wanneer: donderdag 28 maart 2024
Hoe laat: 17.30-19.30 (inloop vanaf 17.15 uur)
Waar: NIP Kantoor, Arthur van Schendelstraat 650 in Utrecht

Let op: Deelname aan deze netwerkborrel is gratis. We maken echter wel kosten voor elke deelnemer, dus we vragen je om je pas aan te melden als je zeker bent van je komst.

Klik hier om je direct aan te melden.

Programma

Deze netwerkborrel begint om 17.30 uur met de jaarlijkse ALV van de sectie SEP. Dit is je kans om bij te dragen aan het vakgebied en de koers van onze sectie. Jouw input vormt de basis van ons beleid en vergroot onze impact. Kom, denk mee, en maak het verschil. Maak kennis met de bestuursleden en andere collega’s en laat horen wat je belangrijk vindt tijdens onze ALV.

17.15 uur     Inloop
17.30 uur     Welkom door de sectie SEP
                      Voorstellen bestuursleden SEP
                      Terugblik 2023
                      Plannen en doelen 2024
18.00 uur    Geld(stress) en welzijn – Ruth Dijkstra (lees meer)
18.30 uur    Netwerken en napraten onder het genot van een hapje en drankje

Doelgroep
Op deze netwerkborrel zijn alle psychologen werkzaam binnen het werkveld Sociale & Economische Psychologie en psychologiestudenten met interesse in deze richting van harte welkom. Je hoeft geen NIP-lid te zijn.

Aanmelden

Let op: Deelname aan deze netwerkborrel is gratis. We maken echter wel kosten voor elke deelnemer, dus we vragen je om je pas aan te melden als je zeker bent van je komst.

Schrijf je vandaag nog in en maak deel uit van een inspirerende avond met collega psychologen. Tot dan!

Geld(stress) en welzijn

De kranten staan er vol van: veel mensen in Nederland hebben financiële problemen. Dat deze problemen tot stress leiden lijkt duidelijk. Onderzoek uit de sociale en economische psychologie biedt inzichten in de relaties tussen geldstress, emoties, cognities en gedrag. Kennis van deze verbanden biedt handelingsperspectieven voor het bevorderen van financieel welzijn in Nederland. In haar verhaal zal Ruth een inkijkje geven in het onderzoek van het Kenniscentrum Psychologie en Economisch Gedrag naar geldstress en implicaties schetsen voor de praktijk, en eindigen met een hoopvolle noot.

Ruth Dijkstra

Ruth is sociaal psycholoog en manager van het Kenniscentrum Psychologie en Economisch Gedrag. De rode draad in haar loopbaan is het toepassen van wetenschappelijke gedragsinzichten voor maatschappelijke vraagstukken. Eerder deed zij dit in haar functie als gedragsadviseur bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM) waar ze onderzoek deed naar het (nalevings)gedrag van bedrijven en bij de Britse Competition and Markets Authority, waar ze in het kader van marktstudies in kaart bracht hoe grote online platformen consumenten misleiden door aanpassingen in de keuze-architectuur. Bij het Kenniscentrum Psychologie en Economisch Gedrag werkt zij aan een brede reeks toegepaste gedragsonderzoeken. De focus van de onderzoeken ligt op financieel welzijn.

Nog geen lid? Samen staan we sterker!

Nog geen lid? Sluit je dan meteen bij ons aan, zodat we ons samen hard kunnen maken voor psychologen werkzaam in de sociale & economische psychologie!

Het NIP zit aan tafel bij de verschillende ministeries om de belangen van de sociaal en economisch psychologen te behartigen. Hoe groter de achterban van de sectie SEP, hoe meer we ons kunnen inzetten voor deze doelgroep. De sectie SEP is bezig met het ontwikkelen van ethische kaders, het verspreiden van kennis via onze expertgroep Klimaat & Gedragsverandering en het verbinden van de wetenschap met de praktijk. Ga naar onze word lid pagina. Meld je aan en profiteer meteen van de ledenkorting en andere ledenvoordelen of bekijk de sectieflyer

Cookies op NIP
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.