NIP

Basispsycholoog

Gemeente Amsterdam Amsterdam 20 Juni 2022

Gemeente Amsterdam is op zoek naar een: Basispsycholoog
Screener Vangnet afdeling MGGZ GGD

In het kort

  • Ben jij een betrokken en leergierige basispsycholoog met diagnostische kwaliteiten en affiniteit met de forensische doelgroep? Lees dan snel verder!
  • Je komt te werken voor het cluster Sociaal, waar jij er voor zorgt dat elke Amsterdammer de kans krijgt om mee te doen.
  • Heb je werkervaring/affiniteit met de (forensische) psychiatrie, sta je stevig in je schoenen, ben je flexibel en wil je graag bijdragen aan diverse vernieuwde ketenaanpakken op het gebied van zorg en veiligheid? Dan is dit de functie voor jou.

De functie

In de functie van Basispsychoog werk je met diverse doelgroepen waaronder de top 400/ top 600 vallen en lever je een onmisbare zorgbijdrage in het samenspel van Zorg en Veiligheid. Je gaat het gesprek aan om psychosociale- en/of psychiatrische problematiek, verslaving en co morbiditeit in kaart te brengen. Dit vertaal je naar een zorgadvies, wat het startpunt is voor de regie en waarmee je cliënten motiveert richting de juiste zorg. Het coördineren en de toeleiding naar de zorg is een van je kerntaken. Er wordt veel gevraagd van je diagnostische- en gespreksvaardigheden waarbij omgaan met weerstand voor jou eerder een uitdaging dan een frustratie is.

Dit doe je op een gemiddelde werkdag

  • Je screent en stelt zorgbehoefte vast op psychosociaal vlak;
  • Je verzorgt adequate verslaglegging;
  • Je beantwoordt hulpvragen van samenwerkingspartners;
  • Je voert regie en zorgtoeleiding;
  • Als neventaak ben je 1x per twee weken inzetbaar bij de Jan van Galen inzake het screenen op Maatschappelijke Opvang

Hier ga je aan de slag

We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

De GGD Amsterdam is de grootste en oudste Geneeskundige en Gezondheidsdienst van Nederland. Er werken circa 1.200 mensen verspreid over verschillende locaties. De missie van de organisatie is: ‘De GGD Amsterdam bewaakt en bevordert actief de gezondheid van de bevolking. We willen gezondheidsachterstanden verkleinen en zelfredzaamheid bevorderen om participatie te verbeteren’. De grote diversiteit aan werkzaamheden van de GGD is onderverdeeld in verschillende afdelingen.

De afdeling MGGZ is volop in beweging en bestaat uit de teams Vangnet MGGZ en de Geïntegreerde Voorzieningen MGGZ.

Vangnet MGGZ bestaat uit de teams: Zorg & Overlast Volwassenen, Regie &Veiligheid & Persoonsgerichte Aanpakken. Daarbij zijn we breed georiënteerd op het signaleren en oplossen van OGGZ problemen in de stad in de MGGZ-groepen.

Dit breng je mee

Voor de functie Basispsycholoog beschik je over:

  • Minimaal een afgeronde wo /master opleiding klinische /forensische psychologie;
  • Diagnostiekaantekening BAPD;
  • Aantoonbare affiniteit en/of ervaring met de forensische psychiatrie en diagnostiek;
  • Bekendheid met de doelgroep(en);
  • Ervaring met verschillende gesprekstechnieken;motiverende gespreksvoering, omgaan met weerstand;
  • Ervaring binnen het Amsterdamse zorgveld;
  • Kennis van de sociale kaart van Amsterdam.

Aan competenties breng je mee:

  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden (zowel schriftelijk als mondeling);
  • Stressbestendigheid en een ‘outreach’- en pioniersmentaliteit alsmede vasthoudendheid;
  • Analytische kwaliteiten en het vermogen tot het bedenken van onconventionele oplossingen.

Dit bieden wij jou

Als Basispsycholoog kom je ons 32 – 36 uur per week versterken en kun je rekenen op onderstaande arbeidsvoorwaarden.

  • Een bruto maandsalaris tussen € 3.090,- en € 4.671,- (schaal 10) op basis van een 36-urige werkweek. Het exacte salaris wordt afgestemd op de opleiding, kennis en ervaring die je meebrengt.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van 12 maanden, met daarna de mogelijkheid op een overeenkomst voor onbepaalde tijd indien je op dit moment nog geen, of een tijdelijke, arbeidsovereenkomst hebt bij Gemeente Amsterdam.
  • Indien je al een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd hebt bij de Gemeente Amsterdam, dan behoud je deze en word je overgeplaatst.
  • Een dynamische werkomgeving waar de dagen niet snel op elkaar gaan lijken en je ervaring opdoet met een breed spectrum van psychiatrische aandoeningen, OGGZ problematiek en gespreksvaardigheden.
  • Ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden. Ons interne opleidingscentrum, de Amsterdamse School, biedt verschillende opleidingen, ontwikkeltrajecten en begeleiding in het werk waardoor je jezelf kan blijven uitdagen.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van jouw salaris dat je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld extra pensioenopbouw of extra verlofdagen.
  • Een pensioenregeling bij ABP, het pensioenfonds voor overheid en onderwijs.
  • Een reiskostenvergoeding van € 0,10 per kilometer, tot 45 kilometer enkele reis woon-werkafstand voor het aantal dagen dat je op kantoor werkt en/of een thuiswerkvergoeding van € 2 euro netto per werkdag dat je thuis werkt.
  • Een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering.

Nieuwsgierig naar al onze arbeidsvoorwaarden? Bekijk de Personeelsregeling Gemeente Amsterdam (PGA).

Heb je nog vragen?

Bij vragen over de functie en/of sollicitatieprocedure neem je contact op met: Jan Batstra tevens psycholoog top600/400 bereikbaar via telefoonnummer 020-555 5462.

Solliciteren naar deze baan

  • Spreekt deze vacature je aan, dan ontvangen we je sollicitatie graag uiterlijk 5 juli 2022 via onze sollicitatiepagina.
  • Wij ontvangen graag je motivatie, waarin je in maximaal 1 A4 pagina toelicht waarom jouw werkervaring en competenties aansluiten bij deze functie. Je motivatie wordt meegewogen tijdens de selectieprocedure.
  • De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes en de optie tot een halve dag meelopen. We hebben een selectiecommissie van 3 personen samengesteld, bestaande uit de leidinggevende, een p&o adviseur en een directe collega met wie je zult samenwerken.
  • Sluit je cv aan op de functie-eisen, dan nodigen we je graag uit voor een sollicitatiegesprek.
  • De gesprekken vinden fysiek plaats, bij voorkeur in de week van 4 juli 2022, op onze kantoorlocatie aan de Nieuwe Achtergracht 100 te Amsterdam
  • Van elke collega die ons komt versterken vragen wij een recente Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Tip: wil je de vacature later nog eens bekijken? Sla deze dan gelijk op, want na de sluitingsdatum is de vacature niet meer vindbaar.

Ongevraagde acquisitie door bemiddelingsbureaus stellen we niet op prijs en kan leiden tot uitsluiting bij onze andere wervingsacties. Ook het ongevraagd sturen van cv’s door bureaus aan onze medewerkers zien we als acquisitie. Deze cv’s nemen we niet in behandeling.