NIP

Sectiebestuur Neuropsychologie

Het sectiebestuur bestaat uit de volgende personen.

Anne Buunk

Voorzitter

Vera van Stek

Secretaris

Daniëlle Boelen

Penningmeester

Michel Nelwan

Algemeen bestuurslid

Rhody Haalboom

Algemeen bestuurslid

Adinda Janse

Algemeen bestuurslid / SPIN

Karima Lahmar

Student in Sectie

Missie

De missie van de sectie Neuropsychologie is het bevorderen van de kwaliteit van de klinisch neuropsychologische beroepsuitoefening.

De sectie Neuropsychologie zet zich in voor het waarborgen van de kwaliteit van neuropsychologische diagnostiek, behandelcompetenties en het aandeel neuropsychologie in de GZ-opleiding. Ook het monitoren van de kwaliteit van de opleiding tot Klinisch Neuropsycholoog is een van de speerpunten. Ontwikkeling en verspreiding van monodisciplinaire en multidisciplinaire richtlijnen en het organiseren van een geaccrediteerd jaarcongres maken deel uit van de activiteiten.

Om de belangen van de (klinisch) neuropsychologen te behartigen, wordt geparticipeerd in landelijke gremia en wordt o.a. een bijdrage geleverd aan de Hersenletsel Alliantie.

 

 

Bekijk de werkweek van voorzitter Anne Buunk – Dag 1

Bekijk de werkweek van voorzitter Anne Buunk – Dag 2

Even voorstellen…

Adinda Janse

Ik ben Adinda Janse en kom uit Den Haag. Ik werk bij Novicare als neuropsycholoog met cliënten met voornamelijk dementie en NAH. Als starter ervaar ik een steile leercurve waarin ik elke dag ontzettend veel leer. Een passie voor neuropsychologie én leren heeft mij ertoe geleid zitting te nemen in het bestuur. Binnen een omgeving met ambitieuze leden die eveneens zo enthousiast zijn over neuropsychologie als ik, zijn er veel uitdagingen om samen aan te gaan en kennis om uit te wisselen. Graag wil ik onze leden leren kennen en startende neuropsychologen inspireren om zich verder te ontwikkelen en te betrekken bij onze toegewijde gemeenschap. Het is belangrijk om met elkaar het gesprek aan te gaan en open te staan voor elkaars ervaringen en inzichten. Het staat leden altijd vrij om me toe te voegen op LinkedIn

Karima Lahmar

Ik ben Karima en studeer momenteel aan de Bachelor Psychologie op de Universiteit Maastricht en wil me graag gaan specialiseren in klinische neuropsychologie. Naast de opleiding ben ik vrijwilliger bij @ease, lid van het Stedelijk Maastricht vanuit SPS-NIP en werk ik als groepsassistent bij Koraal in Maastricht. Een van mijn mijlpijlen is het vanuit vmbo doorzetten en nu op de universiteit kunnen studeren. Daarnaast heb ik vanuit cliëntenperspectief een visitatie voor het TOPGGz keurmerk mogen bijwonen en mocht ik in gesprek gaan over de jeugdzorg met staatssecretaris Maarten van Ooijen.

Vanuit deze ervaringen merkte ik dat ik graag wil  bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van zorg en onderwijs. Om dit te leren en hier kennis mee te maken, koos ik ervoor om als student deel uit te maken van de sectie. Ik ga me vooral bezighouden met de  promotie en hoop ook met deze ervaring studenten met het werkveld te kunnen verbinden.

Cookies op NIP
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.