NIP

Home Nieuwskamer Handreiking Inzet masterpsychologen in de ouderenzorg beschikbaar

Geschreven op:

Handreiking Inzet masterpsychologen in de ouderenzorg beschikbaar

Uit onderzoek van de sectie Ouderenpsychologie blijkt dat er binnen de ouderenzorg relatief weinig BIG-geregistreerde psychologen werken. Ondanks de complexiteit van het werk en de geldende functie-eisen. 65% van de psychologen in de ouderenzorg is masterpsycholoog. In 41% van de organisaties krijgen masterpsychologen geen begeleiding van een BIG-geregistreerde psycholoog tijdens het dagelijks werk. Daar is de sectie van geschrokken!

De sectie hoopt met deze handreiking te bereiken dat de masterpsycholoog zich toegerust voelt om het gesprek aan te gaan over zijn begeleiding. Daarnaast is zij van mening dat elke cliënt recht heeft op kwalitatief hoogwaardige psychologische zorg. De sectie is van mening dat met deze handreiking overbrugd kan worden tot de gewenste situatie in de praktijk daadwerkelijk gerealiseerd is.

Cookies op NIP
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.