NIP

Home Kwaliteitregister Jeugd

Kwaliteitsregister Jeugd

In de Jeugdwet staat dat aanbieders voor het leveren van verantwoorde zorg moeten werken met geregistreerde professionals. Alle psychologen werkzaam in het jeugddomein moeten daarom geregistreerd zijn in het BIG-register of het Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ). Het Kwaliteitsregister Jeugd wordt beheerd door de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ), die is opgericht door de beroepsverenigingen NIP, NVO en BPSW, en is erkend door de ministers van VWS en VenJ.

Niveau van registratie 

Bij SKJ kun je je laten registreren op masterniveau en op postmasterniveau. Ben je een geregistreerd Kinder- en Jeugdpsycholoog NIP? Dan kun je je op basis daarvan ook op postmasterniveau laten registreren bij SKJ; je moet die SKJ-registratie wel zelf aanvragen. Ben je als masterpsycholoog werkzaam in het jeugddomein, of nog in opleiding tot Kinder- en Jeugdpsycholoog op postmasterniveau, zorg dan dat je je op masterniveau laat registreren bij SKJ.

Meer info

Meer informatie over de registratie staat op de website van SKJeugd.

Cookies op NIP
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.